4 Ekim 2018 Perşembe

Marangozluk Sevdası..:)

İnsan yaş aldıkça kendini daha iyi tanıyor ve her yeni keşfiyle beraber istekleri ve beklentileri değişiyor.Tabiki hayalleri de.Şu an ki düşüncelerimle başa dönsem kesinlikle marangoz olmayı listemin en başına koyardım:) ağaçla çalışmak, ona dokunmak,kokusu ve şekillendirmek inanılmaz keyif veriyor.o kadar ki o çok korktuğum elektirikli aletlere bile alışıp kullanmaya başladım.hızar gibi yada spiral gibi...minik bi atölyemiz var memlekette.erkek kardeşim ve ablamla bu yıl çok cici işler yaptık.Belki çok sanatsal değil ama daha çok seri üretim ama daha işin çok başındayız.ve emekli olduğumda yeni işim bu olacak gibi görünüyor :)
ilk resimdeki armut ağacı.oldukça sert bir ağaç.kesimi ve şekillendirmesi zor ama dokusuna bayılıyorum.

alttaki ağaç ise iğde.armuta göre daha  kolay çalıştığımızı ve beğendiğimi söylemeliyim.dış kabuk dokusu da muhteşem.dayanıklı bir ağaç .rengi de çok güzel.





yine iğde ağacından ilk sunum sehpası denemem.aslında geçen yıl da ikili stand yapmıştım ama çam ağacından yapmıştım.çam biraz sıkıntılı.çabuk çatlıyor.kuruma aşaması daha zorlu.yağlı çam olması gerekiyor.kullandığımız ağaçlar geçen yıl kesilip bir yıl boyunca kurumaya bıraktığımız ağaçlar.


son resimdeki sunum tahtası ise huş ağacından.memlekette bulduğumuzda inanılmaz şaşırmış ve mutlu olmuştum.aslında bir nevi kavak.Kuzey Amerika da yaygın ama bizim ülkemizde de Kuzey Doğu Anadolu da yetişiyormuş.şekillendirmeye uygun yumuşak dokulu bir ağaç.kabuklarındaki doku ve renk çok güzel.kabukları bildiğiniz kav gibi.çıra niyetine kullanılabilir yani :)bol bol taş boyamada kullanmıştım geçen sene .bu yıl ise sunum tahtaları yaptık.çok kullanışlı ve şık oldu.



9 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel, ellerinize sağlık:) Evet ben de bir liste yapacak olsam ahşap ya da kağıt ilk sırayı alırdı, avukatlık kesinlikle değil:((

    YanıtlaSil
  2. Bayılıyorum ağaç işlerine. Kendi çapımda biraz uğraştım ama bir tık ötesi için epey bir alet edevat gerekiyor. Sadece hobi olunca da masrafı göze alamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet alet edavatları hele iyisi olsun dersen çok pahalı maalesef

      Sil
  3. hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  4. Sana her şey yakışıyor canım . Ellerinde sihirar bence ;)

    YanıtlaSil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)