21 Eylül 2013 Cumartesi

kış hazırlıkları...



dostlarım merhaba.neşeli keyifli kocaman hafta sonu sizinle olsun.kocamannnn bir aranın ardından burada olmak güzel.aranızda bunu yapan biri var mı ve patolojik bir durum mu bilmiyorum ama gelmediğim zamanlar da buraya kafa sesiyle konuşuyorum buraya ben yaaa:))alışkanlık mı,çok benimsemek mi sevmek mi nedir bilmiyorum ama bende hissiyat budur:))
ben yokken çoook işler yaptım.bir kerem okul açıldı ya hızlı bir şekilde okula başladım.proramım tepetaklak ama şikayet etmemeye söz verdim.mesela salı ,çarşamba 2 ve 3 er dersim var(araları boşluklu),cuma 10 saat ki ara boşluklarıyla tam 12 saat yapıyor.130 öğretmen olmuşuz.adamcağıza diyecek bişeyim yok.bu kadar insanın programının derli toplu olmasının mimkanı yok değil mi?:))bunu dışında oğluşumu okula yani liseye kaydını yaptırdık.kızım son sınıfa geçti ve feci hızlı başladığından yüzü kaşık kadar kaldı.seboda eve alıştı iyice yaramazlıklarına devam etmekte.eh hakkını yemeyeyim azıcık duruldu gibi:)) ona yeni bir veteriner buldum,pek anlaştılar.doktorumuz hohooommmmmm şeklinde bir söylemle şarkı söyleyerek yapıyor aşıları:))
ev temizliğine başladım ki bu temizlik bildiğiniz detaylı temizlik olup duvar cam vs dahildir,yatak odamı bitirmekle kaldım.ısrarla devam edeceğim inşallah:) bol bol domates ve diğer sebzelerden alıp kış hazırlıklarına devam ettim .mesela menemen yaptım,domates çorbası için domates sosu ve fasulye yaptım:))
ben menemeni önce doğradığım yeşil biberleri zeytinyağında öldürdükten sonra kabuklarıyla beraber rondada çektiğim domatesleri ekleyip kaynatarak yapıyorum ve inanın enfes oluyor.önceden kabuklarını soyardım ama asıl etken maddelerinin kabuklarında olduğunu öğrendiğimden beridir soymuyorum.kaynamış menemeni soğuduktan sonra kapaklı plastik kablarda donduruyor ardından çıkarıp buzdolabı poşetlerine koyup bağlıyorum.böylece çok fazla yer kaplamıyor.






bu da domates çorbası için kaynattığım domates rendesi.ve yine kabuklu.içine bir kaç tanede kırmızı biber çektim rondoda.çook yakışıyor kanımca.


fasulyeyede koydum dolaba.ama dolaba koymadan önce bolca yıkayıp kırıp ardından bol domatesle soteledim.soğutup kablara yerleştirip dondurdum bile:)


yaklaşık 12 kilo fasulye alıp birazını normal kırıp birazını da kıyarak kurutmaya bıraktım.geçen yıllarda annem amerikadayken bir makarna sosu öğrenmiş ve bendeykende yapmıştı.çocuklara çok düşkün olmadıkları fasülyeyi bu şekilde bolca yer oldular.o yüzden bol bol kıydım fasulye.







31 yorum:

  1. Afiyetle tüketin hepsini:)))

    YanıtlaSil
  2. Maşallah ellerine sağlık. Güzel günlerde tüketin İnşallah. Bu arada meslektaşmışız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiiim!meslektaş olduğumuzu bilmiyordum ve sevindim.süper!

      Sil
  3. Ay neler yapmışsın sen.
    Bir geldin pir geldin :)
    Allah güle güle yemek nasip etsin canım.
    Yalnız Anneciğinin AMerika'da öğrendiği şu makarna tarifini bir ara yapıp bizimle paylaşsan diyorum :)
    Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))gülaycığım teşekkür ederim.domatesi evlendiğimden beri hiç ihmal etmedim.ama son 3 yıldır kendimi aşıp 50 kilodan yapıp gidiyorum:))ağız tadıyla yiyelim yeterki.tarifi yazarım ne olacak.hani resimli istemezseniz hemen yazarım:))

      Sil
    2. Maşallah 50 kilo .
      Ama kalabalık olunca mecbur :)
      Bana resim gerekmez canım :)
      Sen tarifi ver ben yapınca nasılsa resimlerim :) Sonrada seninadınla yayınlarım canım :)
      Tabi tarifi vereceğini unutup buraya bakmazsam kötü olur :)
      Sevgiler:)

      Sil
    3. :)tamam canım tarif şöyle:
      *yaklaşık yarım kilo ince kıyılmış taze fasulye (kış olduğunda kurutulmuşu ya da buzluğa atılmışı da oluyor)bu arada makarna tam paket haşlanacaksa yarım kilo fasulye azaltılıp çoğaltılabilir.
      *5-6 adet taze yeşil soğan
      * yarım kırmızı biber
      *2 adet orta bo domates
      *zeytinyağı
      *pul biber
      *tuz
      *fesleğen
      yapılışı:
      fasulyeleri (kuru ise haşlanır) taze ise zeytinyağında kavuruyoruz ardından ince doğranmış kırmızı biberi ekliyoruz biraz daha çevirdikten sonra ince doğranmış yeşil soğanı ekliyoruz.domates ve diğer malzemeleri ekleyip pişene kadar ateşte çeviriyoruz.bu kadarrrr :) umarım anlatabilmişimdir.sevgiler ve teşekkürler.

      Sil
    4. Aaa tamam canım çok kolay ve lezzetli.Benim sebzeli makarna gibi :)
      Öpüyorum canım :)

      Sil
  4. Öncelikle yeni Eğitim döneminiz hayırlı olsun diliyorum alanay hanım. Öğretmenlik ne kadar kutsal bir meslek. allah işinizde güç kuvvet versin. Benim annem ve babam da emekli öğretmenler..
    Kızınıza ve oğlunuza da üstün başarılar diliyorum..
    Menemen olayını çok sevdim aynen ben de bolca yapıp buzluğa koyuyorum çok çok pratik oluyor.
    Ellerinize sağlık ne hamarat bir hanımsınız. Hiç boş durmuyorsunuz vallahi.
    Anneniniz sosunu daha önce paylaştınız mı bişlmiyorum ama bir denk gelirse yaptığınızda yine paylaşırsanız olur mu çok merak ettim..:))
    Sebo yu da çoooook öpüyorum..:))
    Selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel dilek ve düşüncüler özlemciğim.çok teşekkür ederim.sosu paylaştım yukarda gülayın yorumunu altında.önce hanginiz denerse :) o paylaşır o zaman.bende otisi ve mestanı öpüyorum.ahh güzel kızını ve senide.kucak dolusu sevgiler..

      Sil
  5. Afiyetler olsun...O kadar malzemeyi buzdolabına nasıl sığdırdınız?Ben ona hayret ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))kalıplarla dondurunca daha derli toplu oluyor birde dolabım büyük biraz.çok teşekkür ediyorum.sevgiler..

      Sil
  6. Allah ağız tadıyla,afiyetle yemeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
  7. Bardzo pracowicie spędzasz czas Alanay! patrzę z zachwytem na Twoje kulinarne dzieła:)
    wszystko wygląda bardzo apetycznie choć dla mnie bardzo egzotycznie:)
    życzę Ci samych dobrych chwil w pracy i w domu:)
    pozdrawiam z miłością:)
    całus:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim barbara.evet yoğunum ama sağlıklı olayım yeter.selam ve sevgilerimi yolluyor ve çok öpüyorum.

      Sil
  8. Resimlerin sırasıyla başlıyorum önce Sedo'yu kocaman öptüm:)))
    menemeni çok severim ben de senin gibi yapıyorum, domatesi rendelerdim ama kabuğu tabii ki faydalı...
    bir de kimileri menemene soğan katıyor ay nefret ederim tadını bozar menemende domates, biber, yumurtadan başka bir şey olmayacak...
    fasulyeleri 12 kilo ayıklamak yıkamak of of eline sağlık olsun işte bunlara çok üşeniyorum yapamıyorum:(
    kızlar oğlanlar ve senin yeni ders yılın hayırlı olsun
    afiyet bal olsun canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkür ederim sevgili müjde.yerine öptüm bile.soğanı ben yiyeceğimiz zaman koyarım zira evdekiler bayılıyor.her damak tadı başka işte.belki çocuklar olmasa ve annem faktörü olmasa bende yapmazdım bilmiyorum:)sevgiler benden..

      Sil
  9. tatlımmm öncelikle ellerine sağlık malum yapılmazsa kışta öle yavan geçmiyo bunlar çok iyi oluyor ....
    Bide ben bişi demek istiyorum tatlım bana adresini verirsen sana çam sakızı çoban armağanı bişiler göndermek istiyorum ...
    Ayşımıcığımada hazırlamıştım ufak tefek bişiler sanada yapmak istiyorum ;) ya zahmet etme ne gerek var felan deme :D
    içimden geldi canım :D çok öpüyorum seni sevgiyle kal ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nehirim teşekür ediyorumm ama cidden ne gerek var diyeceğim,utanacak sıkılacağım:) çok tatlısın.çok öpüyorum .sevgiler kucak dolusu..

      Sil
  10. canım Allah hepsini ağız tadı ile tüketmeyi nasip etsin :) e güzel bir sürü şeyler yapmışsın... ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Oooohhh... hazırlıklar da tamam... emeğine sağlık :)
    Bir fotoğraf ters mi duruyor ne, hani şu dondurucu rafındaki domatesler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ters duruyor.cep telefonuyla çekince yön tutturmakta zorluk çekiyorum :).teşekkürler banucam.

      Sil
  12. Allah agiz tadiyla yedirsin.. Kedicigin de pek tatli.. Gelecegi evi bilmis bu kedi yaaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)evet işini iyi bildi.teşekkür ederim nar çiçeğim.sevgiler..

      Sil
  13. bu ne hamaratlık...12 kilo fasulyeyi okuyunca gözlerime inanamadım. Sağlıkla tüketmek nasip olsun inşallah... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) teşekkür ederim.inşalalh.sevgi ve selamlar...

      Sil
  14. Allah ağız tadıyla, sağlıkla yemek nasip etsin. Fasulyeli makarna ilginç en kısa zamanda deneyeceğim.
    ozlemkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah! :) deneyin seveceğinizi düşünüyorum.teşekkürler ve sevgiler..

      Sil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)