1 Haziran 2013 Cumartesi

Beş inceliği yücelt, dört kötülükten kurtul!


Konfüçyus  dedi ki;
Beş inceliği yücelt, dört kötülükten kurtul!

Öğrenci sordu:
Bu beş incelik nedir?

Konfüçyus yanıtladı:

1- İyi insanlar , müsrif olmadan eli açık olurlar,
2- Gocunmadan çalışkan olurlar,
3- Haris olmadan istek duyarlar,
4- Mağrur olmadan rahat davranırlar,
5- Ürkütücü olmadan saygın olurlar.

Öğrenci sordu:
Dört kötülük nedir?

Konfüçyus yanıtladı:
1- Nasihatsız infaz; bu, gaddarlıktır.
2- Öğretmeden başarıları ölçmek; bu, kabalıktır.
3- Yönetimde gevşek olup sınırları koymak; bu, kötü niyettir.
4- Başkalarının hakkını verirken cimri davranmak; bu, bürokrat olmaktır.

kanfüçyusa hak vermemek mümkün mü? 

16 yorum:

  1. Benim içim çok karanlık,zorbalığın insafı ,vicdanı yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde karanlık ama karanlıklar aydınlığa çıkmak içindir diyerek rahatlıyorum biraz..

      Sil
  2. kuzucum arada senden çalıyorum böyle paylaşımları..helal et :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek ablacığım.hem paylaşmak çoğalmak değil mi?

      Sil
  3. ne doğru söylemiş de anlayana...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir paylaşım!
    Kendi adıma yararlı buldum izninizle paylaşıyorum.
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  5. It's amazing to pay a visit this web page and reading the views of all mates concerning this paragraph, while I am also keen of getting know-how.

    Look at my weblog: real estate agencies in ct

    YanıtlaSil
  6. Warto o tym pamiętać, prawda?
    pozdrawiam cieplutkoi i z miłością Alanay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her daim hatırlanmaya değer sevgili Barbara.sevgiler.

      Sil
  7. çok güzel bir paylaşım canım teşekkürler...
    ne güzel sözler bunlar yaa gocunmadan çalışkan olmak herkesin harcı değil yada gözü tok olmak...
    örneğin ben pek görmedim ürkütücü olmadan saygın olanı, genelde saygın olmak için ürkütücü olurlar :))

    YanıtlaSil
  8. Anlamak için farkında olmak gerekiyor birazcık.
    ozlemkan

    YanıtlaSil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)