12 Aralık 2019 Perşembe

İÇİMDEKİ IRAZ VE PAMUK ŞEKER


RAZİYE DAĞTEKİN

Mimilerin Iraz ile yıllar önce Kalaba Ortaokulunda kesişti yollarımız.Dışarıdan bakıldığında kaya gibi sert,keskin ve delici bakışları var.Çekindim önceleri azıcıkta korktum…Ama sonra Raziye Müdüreyi,Raziye Öğretmeni,Raziye Anneyi ve Raziye çocuğu (Mimilerin Irazı) tanıdım.En çok Raziye anne oldu benim için.Sonra dost oldu,vazgeçilmez oldu.
Onunla gurur duyuyorum ,iki yıl önce “İçimdeki Iraz” ı ve bu ay “Pamuk Şeker” kitabını yazdı.Gerçekte olduğu gibi hiç lafı dolandırmadan ,olduğu gibi,içinden geldiği gibi yazmış.Çocukluğunu,Anadolu da bir kız çocuğu olarak okumak için verdiği mücadeleyi,yaramazlıklarını,hatalarını ve doğrularını kısacası yol hikayesini yazmış.Hem yetişkinlere hem çocuklara.Okuyun…


Geçen hafta okulumuzdaydı. Çocuklarımızla tanıştı.Onlara yazarlığı,öğretmenliği,çocukluğunu ve mücadelesini anlattı.Okuyun dedi çocuklarıma en çok da kızlarımıza.Başarıya ,mutluluğa giden yolun okumaktan geçtiğini o kadar tatlı bir dille anlattı ki! Çocuklarım onu çok sevdi ,o da çocuklarımı…
Mimilerin Iraz,Raziye öğretmenim ,annem çok teşekkür ederim.
Bana öğretmen ,anne ve dost oldun ama yolumda bir ışık da oldun…







İçimdeki Iraz (Raziye Dağtekin)
Yazarın yaşantı zenginliğinin sunulduğu bir yapıt, İçimdeki Iraz. Akan zaman içerisinde, yaşamın bir bölümündeki anılara geri dönüşlerle oluşan bir anı roman… Ikınmadan sıkınmadan, lafı dolandırmadan anlatıp gidiyor Iraz, Mimilerin Iraz, yaşadıklarını, yaşamdaki direnişini. Haksızlıkları, ayrıcalıkları ile tüm yaşamından bir kesit sunuyor bize. Bir yandan kadın erkek ayrımına, öte yandan eğitimsizliğe karşı koyuyor. Gözlerimizin önüne serilen ise, düşünceleriyle, özlemleriyle dünün hem haylaz hem de uslu çocuğunun kendini var edişi ve geldiği nokta… Okumaktan zevk alacak, hatta yüreğini içtenlikle bize açan yazarı tanımak isteyeceksiniz. Başka anılarını merak etmekten kendinizi alamayacaksınız. Çocuklar kadar çocukluğunu özleyen yetişkinlerin de heyacanla okuyacağı bir kitap…
Çivrilli emekli öğretmen Raziye Dağtekin öğretmenlik anılarından oluşan bir kitap yayımladı.
Raziye Dağtekin öğrencilik yıllarından da bahsettiği kitabında hayatı ve öğretmenlik yıllarında yaşadığı olayları 'İçimdeki Iraz' adlı kitabında derledi.
İlköğrenimini Koçak köyü ilkokulu, ortaokulu ve liseyi de Çivril lisesinde tamamladıktan sonra Samsun üniversitesi Eğitim Enstitüsü ve Anadolu Üniversitesi Coğrafya öğretmenliği bölümünde okuyan Raziye Dağtekin kitabında öğretmenlik yaptığı değişik il ve ilçeler ile köy okullarında başından geçen olayları okuyucuya aktardı. Emekli olduktan sonra anılarının ve deneyimlerinin yeni öğretmenlere yol gösterici olması için bir kitapta toplamayı hedeflediğini belirten Raziye Dağtekin “öğretmenlik özveri aşırı sevgi ve sabır isteyen bir meslek. Yaklaşık 40 yıl ülkemin değişik beldelerinde farklı okullarda öğretmenlik ve idarecilik yaptım. Çok güzel anılar biriktirdim çok güzel öğrenci ve insanlarla tanıştım. Hayatımın en güzel yıllarını yaşadığım mesleğimle ilgili bir kitap oluşturarak hem mesleğime vefa borcumu ödedim hem de yeni meslektaşlarıma bir yol gösterici hazırladım” dedi.
Kök Yayıncılıktan çıkan kitabın dağıtım ve satışının Eylül ayı başında başlayacağı belirtilirken Raziye Dağtekin Çivril'li okuyucular için kitabını 30 Ağustos Çarşamba gün imza günü düzenleyerek hediye etti.
KİTABIN ÖNSÖZÜ
“içimdeki Iraz”
Raziye Dağtekin
Resimleyen: İlker Gazioğlu
Ben Iraz, Mimilerden altı çocuklu bir ailenin ortanca çocuğu, büyüyüp de Raziye öğretmen olmuş kızı… Hep yaşattım içimdeki Iraz'ı. Anlattım arkadaşlarıma sık sık Iraz'ın yaptıklarını. Kimi çok eğlenceli buldu anılarımı, kimi hüzünlü… Haylazmışsın diyen de oldu, inatçı diyen de…
Öyle çok istediler ki anılarımı sizinle paylaşmamı sonunda dayanamadım ve yazdım. Görün istedim eğitimsizliğe, kadın-erkek ayrımına nasıl karşı koyduğumu.
Ege'nin küçük bir köyünden Başkent'e ulaşan yaşam öyküm yüreklendirsin istedim okumak isteyen tüm gençleri. İçlerindeki çocuğu korusunlar, büyürlerken ve yetişkin olduklarında da bakmayı bilsinler yüreklerine… Ben öyle yaptım. Korudum içimdeki Iraz'ı.

4 yorum:

  1. Ne güzel bir yürek. Tanımak isterdim.
    Senin hayatında olmasından da çok memnun oldum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgün sizi tanıştırmayı çok isterim tülinim.

      Sil
  2. ne içten gülüyoooo :) aklımda olsun kipatlarıııı :)

    YanıtlaSil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)