30 Ekim 2012 Salı

Murathan Mungan Ve Bir Kaç Kitap..


gecenin bir yarısı uyandım.tekrar uyuyamayınca kitap okuyayım dedim.okuduğum son kitapta bitince hadi paylaşayım istedim.son olarak ağustos ayında okuduğum kitapların bazılarını paylaşmışım.oysa o günden bu yana en 30 kitap devirdim...son zamanlarda arka akaya Murathan Mungan kitapları okudum ve sizlerle paylaşmak istedim.

1-ilk olarak "Kadından Kentler " kitabından bahsetmek isterim.2008 baskısı olan bu kitapta 16 tane kadın öyküsü paylaşılmış.aslında bazılarımızın içinde bulunduğu ruh halleri yada bulunacağımız ruh hallerinden bahsedilmiş.zaman zaman etkilendiğimi söylemeliyim.kısacası okumanızı tavsiye edebileceğim kitaplarından biri..


2-"Beşpeşe"

Konu sıradan.ilk anda 5 ayrı yazarın ki bunlar:Murathan Mungan,Faruk Ulay,Pınar Kür,Elif Şafak ve Celil Oker tarafından yazılmış olması ilgimi çekmişti ama Murathan Mungan ve Pınar Kür dışında diğer anlatımlar bana çok ağdalı geldi üstelik bütünlüğü korumaktan da uzaktı.yinede okunabilir derim bu iki yazarın hatırına:)

3-"Şairin Romanı"


2011 baskılı bir kitap.Her ne kadar roman olsada şair özelliğinin çok büyük katkısı olmuş kitaba.beğenerek okudum kurgusu çok güzel ve tavsiye olunur.

4-"Kağıt Taş Kumaş"
Tiyatro oyunları okunamaz yargısına inatla yazılmış başka bir kitabı Mungan'ın.2007 baskılı. 


5-"Üç Aynalı Kırk Oda"



1999 baskılı kitap üç hikayeden oluşuyor.ilk hikayesini beğenirken,ikinci ve üçüncü hikayede karakterler ve olay yeri süpriz bir şekilde iç içe geçiyor.ama bu sadece isimlerde kalıyor ve hikayeler birleşmiyor.kimbilir birleşse daha ilginç olabilirdi.

6-"Yüksek Topuklar"


bir çırpıda bitirdiğim ve okurkende sıkça gülümsediğim bir kitap.yazara karşı önyargılı olmayan herkese tavsiye ederim.

7-"Elli Parça"



geçmişi ve geleceği derlediği bir kitap Mungan'ın.çok kalın zor biter gibi, ucuz cümleler kursamda kısa zamanda bitti:))okuyucuya yazarın çalışma masasını gösteriyor.bazı cümleler altı çizilmelik..okuyun derim..

9 yorum:

  1. Tavsiyelerini Beynime not ettim canım,bende murathan Mungan'ın kitabını okumayı çok istiyorum ,darısı başıma:)

    YanıtlaSil
  2. tavsiyelerin için teşekkürler, bol kitaplı bir derleme olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Murathan Mungan kitaplarından ilk önce hangisinden başlasak acaba ?

    YanıtlaSil
  4. inşallah sevgili kuğum.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim ada ve deniz.sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Çiğdem Onur Kadından kentler olabilir derim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. maaşallah sana canım 30 kitap vavvvvv süper kahraman gibisin
    bu yazarın kitabını hiç okumadım ,tavsiyen üzerine bir bakmak isterim
    paylaşım için sağ ol canım
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Murathan Mungan'ı çok severim. Hayal gücüne ve yazım tarzına hayranım.
    Kadından Kentler, Beşpeşe okumadığım kitaplar. Diğer paylaştıklarını okudum, bir tek Elli Parça'nın yarısını okudum sonra kaldı öyle. Bir ara devam etmem lazım.
    Şairin Romanı son yıllarda okuduğum tüm kitapların içinde 1. sıraya yerleşti:) Üç Aynalı Kırk Oda'da ise Aynalı Pastane'yi çok beğenmiştim.
    Keyifli okumaların daim olsun canım arkadaşım.
    İçten sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. rica ederim fatoşum.:)
    ayşınım şairin romanını bende çok beğenmiştim.sana da keyifli okumalar canım.

    YanıtlaSil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)