21 Temmuz 2014 Pazartesi

babaanne'nin çaydanlığı geri döndü :)

merhaba arkadaşlar.bugün nasılsınız? umarım her biriniz iyi ve sağlıklıdır.ben bi saat önce okuluma evrak götürdüm.14 yıldır bindiğim dolmuş yine tuttu beni.içim dışıma çıktı.hala tam kendime gelemediğimden azıcık yazop biraz dinlenmeye gideyim diyorum.
gördüğünüz mavi çaydanlık hiç kullanılmamış olup eşimin babaannesinden kalmadır.Rahmetli evine hırsız girdiğinde eşyalarını toplayıp çocuklarında sırayla kalmaya karar vermişti.evi batıkentin göbeğinde eski bir köy eviydi.aman Allah evi boşalttıklarında neler çıktığı aklınız almaz.bir kaç örnek :3 yemek odası takımı,sayısını bilmediğim televizyon,150 den fazla giyilmemiş sabahlık,sayısı bilinmeyen örgü çorap ve patikler,kullanılmış olanlar atılınca hiç kullanılmamış altı büyük çuval tencere tava takımı(kutu bulamamış çuvala koymuşlardı) bir küp altın :)) ciddiyim hemde gremsi altın diyorlar ya onlardan.sayısız altın bilezik vs vs.tabi herkes altın vs paylaşmış.ama eşim çöpe attıkları özellikle benim meraklı olduğumu bildiği bazı eşyaları özellikle alıp getirmişti.mesela kırılmış  tokalı burma gümüş bilezikler ki yaptırdım onları ve hala takıyorum.gümüş yüzükler,anahtarlık niyetine çaputa bağlanmış akikler,gaz lambaları,eski su şişeleri vs vs.asıl hazine galiba benim içinde onlardı:) bu çaydanlıkta o zaman geldi.kullanılmamış ama kapağı çıtlamıştı.yıllarca mutfak rafımda bekledi ve en son atmayı hiç düşünmediğim ama kullanamadığım çaydanlığı dekoratif bir hale getirmeye karar verdim.elimde her zamanki gibi duvar boyaları var.ben eldekileri değerlendirme fikrinden yola çıkıp profesyonel olarak ahşap yada başka obje boyamadığımdan gidip özel boya falan almıyorum.cimriyim yani :)) neyse.önce 2 kat beyaza boyadım ardından canım demetimin bana yolladığı özel peçetelerden birini seçip dekopaj yaptım.sapına doğal rafya sardım.boncuk ,uğru böceği vs süsleyip bu hale getirdim.eski halinide çok seviyordum ama böyle daha bir hoşuma gitti.ne dersiniz:? :)






45 yorum:

  1. Harika olmuş.. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. muhteşem olmuş ellerinize sağlık bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiim beğenilerinizde beni çok mutlu ediyor :)

      Sil
  3. Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Babaanne biriktirmeyi seviyormuş anlaşılan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hem de çok seviyordu :) nur içinde yatsın.teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Emaye mi o? Belarus'ta hala var emaye, herkes kullaniyor. Boyle desenlileri cok satiyor. Cok iyi is cikarmisisinz. ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet emaye.öyleymiş colettede yazmıştı.teşekkür ederim.sevgiler..

      Sil
  5. Nasıl da güzel olmuş. Ellerine sağlık bayıldım buna:))

    YanıtlaSil
  6. Tam bir miras bunlar.Maşallah.Dolunay abla nefis bir çalışma olmuş.Tebrik ederim.Harika bir değerlendirme:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim feyzacığım.yazdıkların konusunda haklısın maddi miras bunlar ama asıl manevi olanlara sahip çıkmalı..

      Sil
  7. çaydanlığın formu çok şirinmiş ama boyanıp süslenince daha da güzel olmuş, ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  8. Allaaaah o eve ben de girmeliydimmmm.

    YanıtlaSil
  9. Bayıldım bayıldım canım ellerine saglik:) yalnız tam o mavi tondaki emaye caydanliklara hastayım, annem bulmuş bi tane, bayramda el koyucam galiba;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) kesinlikle el koy eğer çıtlamamış olsaydı boyamazdım bende :) teşekkür ederim baharım öpüyorum seni ve bebişi :)

      Sil
  10. süper kahraman yine yapacağını yapmışsın ;) süpersin süper hayranım sana ahh şu resim yeteneğinden banada bi dirhem göndersen babannemin çatısında neler var bende onları değerlendirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir değil 100 dirhem göndereyim sevilim :)sen parsayı topla sonra bakarız:)))

      Sil
  11. maşallah babanneye:)))) çaydanlık harika olmuş ellerine sağlık her zamanki gibi sanatını konuşturmuşsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) öznurum şımaracağım vallahi :) teşekkür ederiiim

      Sil
  12. :)))Babaannen her şeyi biriktirenlerdenmiş demek ki, :) ve işe yaramış onca kalabalıkta hırsız altınları bulamamış aileye kalmış iyi olmuş:) bu arada doğrucu Davut huyum kurusun ama ben çaydanlığın mavi halini daha sevdim, eline sağlık olsun çiçekli muhteşem hali kötü anlamına gelmiyor bu. Ama nedense daha nostaljik geldi mavi hali. Güle güle kullan. Tabii bu kadar güzel çaydanlığa kıyıp da çay yapabilirsen:)))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında haklısın müjdem ama fotoda görünmüyor yan kısmında kocaman bir çıtlamış kısım vardı mecbur boyadım :) ama kıyıp yaparım çayı hele sen b i gel :)

      Sil
  13. Bayıldım ! Önce facebookta gördüm izini süre süre buraya geldim . Emayelere kıyamıyorum ben ama çalışmanın hakkını vereyim istedim. Güzel günlerine tanıklık etsin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir dilek colettem teşekkür ederim.inşallah :)

      Sil
  14. ya ben de çok istiyorum şöyle yaşlı biri çıksa, evimdeki eski olan her şeyi atıyorum, gel ne istiyorsan al dese, ben de ne vara ne yok toplasam, ne güzel olurdu :))
    şaka bir yana gerçekten çok kıymetli büyüklerimizin eşyaları ve kıymet bilenlerin eline geçince de daha bir kıymet kazanıyorlar. çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında tam senlik bir iş bu haklısın :) hiç belli olmaz memlekete gidince bi de bu gözle bak.:))teşekkür ederim özlemciğim.

      Sil
  15. Senden kalan miras da süper olacak bu gidişle :))

    YanıtlaSil
  16. Çok ama çok güzel olmuş bence de. Bilezikleri de gösterir misin acaba diye merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam sonraki yayınlara istinaden fotoğraflarını çekip göstereyim.aklıma gelmemiştiki :) teşekkür ederim rengim .

      Sil
  17. Alanay caydanlik cok cok guzel olmus
    Harika inanki..esinin babaannesinden bence en guzel hatiralar sana gelmis. Kiymet bilen birisin ve senin elinde cok daha degerlenmis caydanlik keske bileziginide paylassaydin..sevgiler simdiden iyi bayramlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim blog adı güzel dostum.rengimde yazmış bir ara çekip eklerim.kıymeti bilmeliki kıymetin bilinsin değil mi?:) sevgiler..

      Sil
  18. Harikasın daha ne diyeyim. Şişeler süper olmuş. Hediyelerini keyif ve sağlıkla kullan. Çaydanlık ise muhteşem daha nediyeyim. Ellerine kollarına emeğine sağlık canım. Çok öptüm. Keyif ve sağlıkla kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seni öpüyorum dileğim.çok teşekkür ederim.

      Sil
  19. Çaydanlığın yeni halline bayıldım.O kadar eski hali ile de uyumlu olmuş ki.Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili nazan bunları sizden duymak ayrı keyif.

      Sil
  20. Alanay super olmus bu :)) Cok cok begendim :)
    Bende camdan caydanlik aldim bir kac ay once, isiya dayanikli ama normal cam cok sikildim. Acaba senin yaptigin gibi biseylerle bende mi renklendirsem :))
    Ellerine saglik, guzel gunlerde kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer sıkıldıysan neden olmalısın.bence denemelisin :) teşekkür ederim aner.sevgiler..

      Sil
  21. Babanenin evinden çıkan hazineyemi şaşırayım senin yaptığınamı. Vallahi bence bu işde en karlı sen çıkmışsın. Başkasının çer çöp dediği senin için hazine. Bence sen eski eşyayı nasıl değerlendirelim adında bir danışma şirketi falan aç. Biz eski şeylerin fotolarını çekip sana yollayalım sonra sen bize ne yapmamızı söyle;))
    Maşallah canım ellerin dert görmesin. Muahh

    YanıtlaSil
  22. Yorumum geldimi. Gelmediyse çok üzülürüm ya :(

    YanıtlaSil
  23. teşekkür ederim ilginize ilk fırsatta gelip bakacağım :)

    YanıtlaSil
  24. Alanaycım, çok güzel olmuş. İnan yazında adım geçmese benim peçetem olduğunu anlayamazdım. Bayıldım. Yazıları çok geriden takip ettim biliyorum, yorumlarım da öyle. Ama geçtiğimiz 6 ay bir sürü şey oldu, koptum.... Neyse, şimdi toparlandım buralardayım!!!
    Çaydanlığına ba-yıl-dımmmmm :)

    YanıtlaSil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)