21 Ocak 2013 Pazartesi

Çiçekli-Balıklı Nazarlık



Böyle otantik işleri seviyorum .hele ham madde keçe olunca keyfi de daha fazla. Sivas ta eski evlerin duvarların da çok olurdu bu tarz nazarlık ve bir de üzerlikler.çok hoşuma giderdi onları seyretmek.çocuk aklımla onların büyülü olduğunu düşünürdüm:)) evdeki ya da gelen giden deki kötülükleri sünger gibi içlerine çektiklerini düşünürdüm.benim gibi düşüneneler de  vardı ki özellikle üzerlikler bir kaç yılda bir yenisi dizilerek yeniden asılırdı duvarlara.bir kaç tane kesip biçtim bu tarz nazarlık.bu ilki.pul vs de işleyebilirdim ama sade olması daha çok hoşuma gidiyor.özellikle parlak boncuk ve pullardan hoşlanmıyorum fazla. yapaylaştırıyorlar sanki objeleri.maalesef öğrencilerim çok seviyor resimlere bile bolca yapıştırıyorlar:))
bu arada daha önce bahsettiğim şu üçlü tema projemizin ikincisine geçtik.şimdi onunla ilgili çalışmalar yapıyoruz.2.tema "Milli Kültür Ve Değerlerimiz"5.sınıflar düğünlerimizi çalışıyorlar.düğün deyince hepsi içinde yani.kına gecesi,kız isteme,duvak,gelin alma vs..çok komik çalışmalar var içinde.ne kadar batılılaştığımızın ve farkında olmadan bize ait olmayanları benimsediğimizden örnekler.konuyu anlatırken değerlerimiz,geleneklerimiz vs nedir ayrıntısıyla bahsedip her öğrencinin bir yöre yada şehre göre seçtiği düğün aşamasını resmetmesini istedim.tabiki bunun içinde araştırma yapacaklardı.mesela yozgat ta bir düğün resmi vardı bugün.gelinin arkasında bir araba hatun.
ben:kim bunlar çocuğum?
kuzu:nedimeler öğretmenim
:))) 
konu:geleneksel anlamda düğünlerimiz
:))



6 yorum:

  1. Yine her zamanki gibi mükemmel olmuş.. Ellerine sağlık arkadaşım maşallah diyorum..:))
    Çok çok selam ve sevgilerle..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ediyorum miyav kedicik.mükemmel değil ama o senin güzel bakışın.bir mukabele...

    YanıtlaSil
  3. Çocuğun cevabı çok hoş:))yıllar önce okuduğum bir kitabı getirdi aklıma ''Dikkat yazılı var''
    Bu keçe süsleri bende hatırlıyorum..Küçükken köyde hemen her büyüğün evinde vardı...
    İyi tatiller diliyorum,
    sevgilerimle,
    ijlal.

    YanıtlaSil
  4. sevgili ijlal teşekkür ederim beğeni ve yorumuna.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ben de o üzerliklerin büyülü olduğunu düşünüyordum ,yalnız değilmişim
    canım benim köyümde halen gelenekler devam ediyor perşembeden bayrak kalkar pazara kadar davul çalınır , düğün kartı yerine okuntu gönderilir(yazma,kumaş,bardak vs.)kızlı erkekli halaylar çekilir çok zevkli güzel geçer
    projeniz de başarılar dilerim canım öptüm :)

    YanıtlaSil
  6. ne güzel..birgün inşallah oralara gelmek nasip olur.teşekkür ederim fatoşum çok öpüyorum seni...

    YanıtlaSil

yorum yazan parmaklar incinmesin:)